Sunday, March 17, 2013

H&M - Lady Luck


Jajemän, H&M - Lady Luck passar också bra på St. Patrick's Day! Luck of the Irish, fyrklöver, osv. Jag har dessutom aldrig testat lacket tidigare trots att det funnits länge. Jag fyndade detta på rea för ett tag sedan faktiskt, först då gick jag med på att köpa det. Ja, jag hade nämligen fått för mig att det inte var så fint som "alla andra" tyckte.. Men attans också, jag hade ju fel, det är ju himla vackert!

Blåtonat grönt i lite metallic/chrome-finish, får jag väl kalla det..? Det är lite duokroma tendenser också, inget jättetydligt men det skiftar lite från det gröna till mer turkost och himmelsblått. Det är så fint, det liksom skiner!


Som vid alla metallic/chrome-lack så har Lady Luck lite synliga penseldragsmärken, men inte alls farligt! Det var finfin formula, det här är 3 lager TROR jag? Haha, Jag är förvirrad... Det torkade i alla fall snabbt med överlack på, och jag är övervunnen, jag gillar det skarpt! Ett väldigt bra lack, speciellt för H&Ms fina priser!



ENGLISH:
Lady Luck from H&M, also fits the "Luck o' the Irish"/Four-leaf clovers etc. for St. Patrick's Day! I actually put off trying this for a long time, since I thought I wouldn't love it. I was wrong, I do! It's gorgeous, shiny and kind of glows! I think this is 3 coats, or 2... Not sure, sorry. It did dry fast with top coat. Not to much visible brush strokes either, really great quality polish for the low price!



Lady Luck syftar ju på Fru Fortuna, inom romersk mytologi "Slumpens och lyckans gudinna", och här tänkte de kanske på tur i spel..? Men jag kör på tur i kärlek, och ger er nu bandet som var det allra första samtalsämnet mellan mig och min sambo!
Lady Luck, or Fortuna, is the goddess of good fortune. In this case I choose to think of luck in finding love... This band was the very first subject of conversation between me and my boyfriend!




Tjipp,
Andrea

8 comments: