Tuesday, March 12, 2013

Butter London - Knees Up


Jag lever! Även om det inte direkt märks här... Jag har varit och är ännu sjuk med rejäl förkylning, så det fanns ingen bloggar-ork alls i mig. Men nu ska jag komma igång lite igen... Idag visar jag er lacket jag bar som bas vid "Oscars-manikyren", läckerbiten Butter London - Knees Up!

Ååh Butter London, jag rådiggar er! BL har så härliga lacknamn, som är olika brittiska slang-uttryck.
("Knees Up: A very informal gathering for any type of celebration. Involving plenty of impromptue singing, dancing, and drinking. Probably Cockney in origin"- UrbanDictionary.com)

Egentligen är ju det här ingen ovanlig eller unik nyans på något vis, men jag älskar den här färgen! Jag har flera som liknar Knees Up, men tycker inte alls de är för många ännu! Det här är ju fingersex! Eh... det lät fel... Men ja, sexigt är det i alla fall! Mättade röda skimmer med slät metallic-känsla... Mmmm! Superbt!


Mina absoluta favoriter i kategorinRött Skimmer, är ett miiinisnäpp mörkare och hetareän detta. Knees Up är dock också galet vackert, ett underbart lack av ett favoritmärke! Jag är så glad att jag har det, köpt till bra pris av Sarah. Formulan minns jag inga problem med, jag tror det funkade fint med 2 lager och överlack.




ENGLISH:
I'm alive! Even though it doesn't really show... I'm still having this ridiculously bad cold. But I'm trying a come back, with the gorgeous Butter London - Knees Up! I wore this in a nail art here. I love Butter London with their great colours and awesome names! (Knees Up: "A very informal gathering for any type of celebration. Involving plenty of impromptue singing, dancing, and drinking. Probably Cockney in origin"- UrbanDictionary.com) This isn't e unique colour by any means, but I love it so much! I have several kinda-dupes, but still not enough! This is pure.... finger sex! Okay, bad choice of words.... but saturated red shimmers/metallics ARE sexy! I'll give Knees Up a good 4 out of 5 Lemons. Just to give some more room for my special fav red shimmer, one that's just sliiightly deeper and hotter...! Still, this is a superb polish! I don't remember any problems with the formula, and I recall 2 coats and top coat here. Cheers!




Idag ska ni få en av mina favoritlåtar, min "nu ska jag bli glad (och i detta fall, frisk)-låt"!
Today: one of my favourite songs, my "happy-song"!




Tjipp,
Andrea



12 comments:

  1. Det är verkligen snyggt! Jag älskar Butter Londons namn, de är alltid så roliga. :)

    ReplyDelete
  2. Helt underbart verkligen! Sexigt och snyggt!

    ReplyDelete
  3. Fantastisk snygg röd! Butter London gör en verkligen aldrig besviken :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nej det är ett underbart märke! Meeen, har faktiskt ett lack som jag blev lite besviken på, gällande formulan. Visar det snart, kanske nästa vecka.

      Delete
  4. Håller med om färgen, den är superhet och underbar! Jag har inte det här men jag har några liknande och jag blir lika lycklig varje gång jag bär dem!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja! Nej det är likt Thunderbird och Pretty at the Premiere, snäppet mindre svärtade kanter bara.

      Delete
  5. Snygg färg! Letar fortfarande efter det perfekta röda skimmerlacket...

    ReplyDelete
  6. Riktigt snyggt!

    Beundrarinnan

    ReplyDelete
  7. Wow, så satan snyggt! Jag älskar sånnahär vinröda lack med lite skimmer i! :D

    ReplyDelete